Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

ANNE KÖFTESİ TARİFİ

ev-köftesi-yapılışı

Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle köftenin en en en lezzetlisi olan anne köftesini paylaşmak istedim. Uzakta okuyanlar çok iyi bilir, tatil günleri eve gelirken anne "Ne yapayım sana?"diye sorar, biz de "Köfte-patates" deriz. Hepimiz bunu yaşamışızdır galiba :) Çünkü evden uzakta yaşıyorsak biliriz ki dışarıda ki köfteler de patates kızartmaları da asla annenin yaptığı gibi lezzetli olmaz. Ben özellikle bunları  evde yemeyi çok özlerdim :) Yapılışı da oldukça kolay aslında, hadi gelin başlayalım...

Köfte için malzemeler;
300 gram kıyma
1 adet orta boy soğan
2 diş sarımsak
Galeta unu ya da bayat ekmek içi
Nane, karabiber ve tuz

Bütün malzemelerimiz bu kadar. İlk önce soğanı ve sarımsakları soyup rendeliyoruz. Ben köfteyi toplamak için galeta unu kullanıyorsam yaklaşık 1 çay bardağı yeterli oluyor. Bu sefer evde bayatlayan ekmekleri daha önceden küçük küçük doğrayıp fırında kurutmuştum. Onları robottan çekip un haline getirdim ve onları kullandım. Bayat ekmek içi kullanacaksanız da bir avuç dolusu yeterli olacaktır. Bütün hazırlıklar bitince saydığım bütün malzemeleri bir kabın içerisine alıyoruz ve güzelce yoğuruyoruz. Sonra istediğimiz gibi şekil veriyoruz ama içinin güzel pişmesi için çok kalın olmaması gerekiyor. Onun haricinde ister yuvarlak ister oval şekil verip köfteleri hazırlıyoruz. 


Sonrasında orta ateşte ocağa tavamızı koyalım ve yarım çay bardağından biraz az sıvı yağını döküp ocağın altını açalım. Yağımız kızınca teker teker köfteleri dizelim. Arkalı önlü güzelce kızarana kadar kontrol ederek pişirmeye devam edelim. Pişirme sırasında yağı azalabilir biraz daha ekleyip aynı işleme devam edebiliriz. Pişen köfteleri peçete serili bir servis tabağına dizebiliriz.


İşte o nefis anne köftelerimiz afiyetle yenmeye hazır. Aslında bekar yaşayanlar, eve çıkan öğrenciler bu konularda çok üşengeç davranabiliyor. Çok zor olmasa da gözünde büyüttüğü için hazır market köfteleri alıyor. Ama bu lezzet için yapmaya değer bence :) Bu tarifi özellikle anneden uzak yaşayanlar için paylaştım. Yine de kimsenin annesinin yaptığının yerini tutmaz ama hazırlarından iyidir ve biraz da olsa özleminizi giderir bence :)

HOŞÇAKALIN :) 

Yorumlar

  1. heeeey oleeeeey çok sevindim bu tarifeeee :) bi de son yazıma bi bakın ama olur muuuu lütfeeen :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar