Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

MÜLAKAT STRESİ & ÇITIRTIKLI YULAF EZMESİ TARİFİ :) #YLF5

muzlu-yulaf-ezmesi

Herkese tekrardan merhaba :)

Biraz yulaf tariflerine ara vermiştim ama tekrardan keyifli tariflerle karşınızdayım :) Bu ara yoğun ve benim için hem heyecanlı hem stresli bir dönemden geçiyorum. Belki içinizde benim gibi bu süreci yaşayanlar vardır. Bu iki haftadır sözleşmeli öğretmenlik mülakatı başvuruları ve sonuçları için stresliydim. Belge toplama ne oldu ne olacak, girebilecek miyim, bir aksilik çıkar mı diye bir sürü soru vardı aklımda :) Ama çok şükür ki mülakat sonuçlarının açıklanmasıyla o sorular aklımdan gitti. Şimdi de mülakata girme stresi başladı :) İnsanoğlu işte derdi bitmiyor. Ama evet mülakata giriyorum ve çok heyecanlıyım. Bunu sizlerle de paylaşmak istedim. Bu yazımı okuyanlar ve benim gibi mülakat stresi yaşayanlar lütfen yorum bıraksın, dertleşelim :)

Bu kısa sohbet sonrasın da  bizi hem tok tutacak hem de özellikle bu stresli zamanlarda :) eğlenceli bir şeyler yememizi sağlayacak bir tarif paylaşmak istedim. Biliyoruz ki sınav zamanları en tehlikeli süreçlerdir. Stresten devamlı bir şey yerken buluruz kendimizi :) Bu tarz tariflerle de biraz daha kontrol altına alabiliriz diye düşünüyorum. 

Tarif için gerekli olan malzemeler; 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 yemek kaşığı müsli, yarım çay bardağı su, yarım çay bardağı süt, 1 adet muz.

Bugün verdiğim tarifi her zaman yaptığımız gibi yapacağız ama malzememiz biraz daha az. Bir tavaya yulafı alıp üzerine suyu ekleyip ocağa alıyoruz. Suyunu çektiği anda sütü ekleyip biraz karıştırıp pişiriyoruz. Bu esnada dilerseniz tarçın ekleyebilirsiniz. Ben bu tarifte kullanmadım çünkü müslinin içinde karışık meyveler olduğu için gayet lezzetli oluyor gerek kalmıyor bence. Yulafımız sütü de çekip güzelce pişince servis tabağına alıp biraz soğumaya bırakalım. Bu esnada muzumuzu dilimleyip hazırlayalım. Yulafımızın üstüne muzları dizip bir yemek kaşığı müsliyi üzerine serpiştirelim. Hangi markaları kullandığımı merak ederseniz buraya tıklayarak favoriler yazıma bakabilirisiniz. Bu tarifte de yine her zamanki favorilerimi kullandım. 

İşte  yemesi oldukça eğlenceli çıtır çıtır yulaf tarifimiz bu kadardı. Diğer yulaf tariflerimi merak ederseniz buraya tıklayarak ulaşabilirisiniz. Her pazartesi yulaf serisi devam ediyor olacak, takipte kalın :)

HOŞÇAKALIN :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar