Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL NİSAN AYI DÜZENİM

bullet-journal-nisan

Herkese Merhaba :)

Kocaman bir ayı daha geride bırakmamıza çok az kaldı. Ve yepyeni, herkes için bambaşka hisler uyandıran bir aya daha giriş yapmak üzereyiz. Ben de nisan ayı benim için neler ifade ediyor, nasıl bir ay olacak diye düşünerek yeni ay taslağımı belirledim. Ve dün her şeyi bitirdim. Şimdi sıra geldi sizlerle paylaşmaya :)

Nisan ayı benim için çok heyecanlı, çok stresli, çok yoğun bir ay olacak. Böyle olacağı için de bullet journal beni her açtığımda görsellerle rahatlatsın, işlevselliğiyle işimi kolaylaştırsın ki bu ayı daha kolay atlatabiliyim istedim. Ayrıca temaya da karar verirken nisan ayının bende çağrıştırdıklarına odaklandım. Nisan ayı her çimenlikte gülümseyen papatyalar, olur olmaz yağan ardından mis gibi kokular yayıp peşine neşeli bir güneş getiren bir yağmur demek benim için. Zaten gördüğümde beni en çok mutlu eden çiçekten biridir papatya. Bu yüzden her sayfaya narin, sade ama çok güzel olan papatyalardan yerleştirdim. Şimdiden o aya geçmek için sabırsızlanıyorum. Ben çok beğendim sonucu :)

İlk önce kapak sayfası için aşağıda gördüğünüz gibi ne nasıl olacak diye taslak çalışması yapıp, peşine tükenmez kalemle belirginleştirip renklendirdim.




Kapak sayfasının arkasına benim için en önemli sayfayı yani şükür listemi yerleştirdim. İşleyişini, ne demek istediğimi merak edenler buraya tıklayıp anlattığım yazıya gidebilirler. Aynı şekilde taslakla başlayıp devam ettim.




Sonrasında hala unuttuğum, takip etmek zorunda olduğum konular hakkında takip sayfalarımı yerleştirdim. Bunlardan ilki su alışkanlığı kazanmak için su takip sayfası. Bunun için yağmur dolu bir bulut yaptım ve ayın günleri kadar yağmur damlası yaptım. Her bir damla 2 litre su demek. Bence çok şirin oldu :) Onun peşine de günde 8 saat uyku için uyku takip sayfası yerleştirdim. Oda farklı büyüklükte papatyalardan oluştu. Boyandığı zaman çok daha güzel görünecekler :)







Bu sayfaların peşine hanımeli blog takip sayfasını düşündüm. Bu sayfada blog için yazmayı düşündüğüm yeni fikirleri yazmayı planladım. Aynı şekilde de taslak ve renklendirme işlemlerini yaptım.




Sonrasında benim için özel ve takibini yapmak istediğim bir takip alanı oluşturdum ve her güne bir papatya yerleştirdim. Onu takip eden yere ve sayfaya da aylık harcamalar, taksitler ve alınacaklar bölümlerini ekledim. Bunların hepsini bir arada görüyor olmak çok işe yarıyor gerçekten.







Günlük planlama sayfalarına geçmeden önce de son toplu olarak işaretlemeyi sevdiğim takip alanını oluşturdum. Burada yaptığım sporları kullandığım ilaçları takip etmeyi seviyorum. Son olarak da günümü planladığım, yapmam gereken işleri not aldığım alanı düzenledim. Günlük planlar çok karışık göründüğü için sade seçmeyi seviyorum. Bu yüzden her güne bir papatya yerleştirip bırakmayı tercih ettim.





İşte nisan ayı bullet journalımız kullanıma hazır. Benim gerçekten çok içime sindi. Böyle olunca bütün alanları daha istekli ve istikrarlı bir şekilde kullanıyorum. Bu da yapmak istediklerime daha kolay ulaşmamı sağlıyor. Umarım sizlerde beğenmişsinizdir. Diğer aylık düzenlerime bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Hepinize teşekkür ederim.

HOŞÇAKALIN :) 






Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar