Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

SEBZELİ BULGUR PİLAVI TARİFİ


Herkese Merhaba :)

Özellikle kış aylarında sıklıkla yaptığımız, tek başına bile bir öğün olabilecek lezzetli bulgur pilavı tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Bütün menülere yakışabilen, yapılışı da oldukça kolay olan bu tarif öğrenciler ve tek yaşayanlar içinde ideal bir tarif bence. Bu yüzden yapacağım gün kendi kendime bence bunu da paylaşmalısın dedim :) Bu pilavın yapılışını bilmeyenler vardır, bilip de farklı şekilde yapanlar vardır. Hadi gelin bir de benim tarifime göz atın :)

Malzemelerimiz;

2 su bardağı bulgur
1 adet büyük boy domates
1 adet orta boy soğan
3 adet sivri biber
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1,5 tatlı kaşığı tuz


Bütün malzemelerimiz işte bu kadar. Şimdi geldik doğrama ve karıştırma faslına. İlk önce soğanı, domatesi ve biberleri resimde gösterdiğim gibi ince ince doğruyoruz. Bu arada biberin sivri biber olması şart değil tabi ki, benim elimde bu biber olduğu için onu kullandım. Sonrasında tencereyi orta göz ocağa alıp içine yağlarımızı ekleyelim. Yağlar kızdığı zaman soğanı ilave edelim. Bir iki tur kavurduktan sonra salçayı ve biberleri içine atıp karıştırarak kavuralım. İyice birbirlerine karıştırdıktan sonra domatesi de ilave edelim. Hepsini güzelce karıştırarak bir dakika daha kavuralım. Son olarak da bulgur ve tuzu ekleyip karıştıralım. Üzerine 4 bardak su ilave edip kapağını kapatalım. Su kaynamaya başlayınca ocağın altını kısıp pilavımızın pişmesini bekleyelim. Pilavımız suyunu çektiği zaman pişmiş demektir . Karıştırarak alt üst edip altını kapatabilirsiniz.







Ta ta ta taaaam :) Lezzetli pilavımız işte hazır. Çok farklı şekillerde yapanlar muhakkak vardır. Umarım bilmeyenler yapıp beğenir, bilenler ise de birde benim tarifimi denerler :) Herkese teşekkürler...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar