Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

EVDE PİZZA KRAKER YAPILIŞI


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle çocukluğumda bayılarak yediğim, bugün hala satışta olan pizza krakerin evde yapılışını paylaşmak istedim. Benim gibi baharatlı krakerleri sevenler için süper bir tarif olduğunu düşünüyorum. Hatta hazırıyla neredeyse birebir oluyor. Hemde yapılışı çok çok kolay. 

Hamur için malzemeler;
 125 gram margarin
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
3 yemek kaşığı sirke
1 yumurta akı (sarısı üzerine sürülecek)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı çörek otu
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı+1 yemek kaşığı un

Üzeri için;
Yumurta sarısı
Çörek otu


Yapılışına geçecek olursak ilk önce oda sıcaklığında olan margarin, yumurta akı ve sıvı yağını yoğuruyoruz. Sonrasında un hariç diğer malzemeleri içine ekleyip karıştıralım. Hepsi birbirine karışınca da unu azar azar ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.


Hamurumuz hazır olduğu zaman tezgahın üzerine streç film serip hamuru üzerine alalım ve biraz elimizle yayalım. Üzerine de bir streç film örtüp merdane ile yaklaşık bir santim kalınlığında açalım. Açtıktan sonra istediğimiz bir kurabiye kalıbıyla şekil verip yağladığımız fırın tepsisine dizelim. Hepsini dizdikten sonra bir fırça yardımıyla üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ile süsleyelim.





Ben küçük yıldız kurabiye kalıbı kullandım ve bu ölçüler ile 80 adete yakın kraker elde ettim. Her şey hazır olduktan sonra önceden ısınmış 160 derece fırına tepsiyi yerleştirelim. Pişme süresi kullandığınız kalıbın büyüklüğüne, krakerlerinizin kalınlığına göre değişir. Bu yüzden pişip pişmediğini sık sık kontrol etmemiz lazım. Benim krakerlerim yaklaşık 40 dakikada pişti. Pişip pişmediğini kurabiyenin altına bakıp renk değişiminden anlayabilirsiniz. Altının rengi değişti ama hala yumuşak diye dert etmeyin, fırından çıkarıp dinlenmeye bıraktığınızda içini çekecek ve kraker gibi kıtır kıtır olacaktır.


İşte nefis hazırını aratmayan pizza krakerlerimiz hazır. Küçük küçük poşetleyip yanınızda bile taşıyabilirsiniz. Benim bayıldığım bir tarif, umarım sizlerde beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)






Yorumlar

  1. Çocukluğumun pizza krakeri. Deneyeceğim bu tarifi bir ara. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Ben daha çok şirinlere takıldım. Kendilerini çok aşırı seviyorum da.. :))) Ellerinize sağlık, nefis görünüyorlar. Şekilleri de harika olmuş. Sevgileer :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar