Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

KAYISILI-CEVİZLİ YULAF EZMESİ TARİFİM #YLF6


Herkese Merhaba :)

Yulaf ezmesi tarifleri serisine devam ediyorum. Bugün yine keyifle yiyebileceğiniz, malzemelerini kolaylıkla her mevsim bulabileceğiniz bir tarif paylaşacağım. Her zaman taze meyveler temin edemiyoruz. Ama yulafa kuru meyveler de çok ama çok yakışıyor. Bu kuru meyvelerden biri de kayısı. Kuru üzüm bazılarına çok tatlı geliyor ve sevmeyebiliyorlar. Onlar için çok güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Çünkü tadı, kokusu çok güzel oluyor ama kuru üzüm kadar yoğun şekerli bir tadı olmuyor.

Malzemelerimiz;
3 yemek kaşığı yulaf ezmesi
5 adet orta boy kuru kayısı
5-6 adet küçük ceviz
1 çay bardağı su
1 çay bardağı süt
2 çay kaşığı tarçın


İlk olarak yulaf çok hızlı piştiği ve her şeyi anında ekleyebilmemiz için bütün malzemeleri hazırlayalım. Kayısıları küçük küçük küpler halinde doğrayalım. Cevizleri de aynı şekilde ufak ufak elimizle parçalara ayıralım.

Sonrasında yulaf ezmelerini bir tavaya alıp suyunu üzerine ekleyip küçük ocakta pişirmeye başlayalım. Zaten çok çabuk bir şekilde suyunu çekip yumuşayacaktır. Suyunu çektiği anda kayısıların 3'te 1'ini, sütü ve tarçını atıp karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz. Aşağıda da gösterdiğim gibi mama kıvamı aldığında ocaktan alıyoruz. Bir servis tabağına alıp üzerini kayısı ve cevizlerle dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. 






İşte nefis yulaf ezmesi tarifimiz hazır. Gerçekten mis gibi kokuyor ve çok lezzetli oluyor. Kesinlikle denemenizi öneriyorum. Bundan önceki tariflerimi merak ederseniz buraya tıklayarak ulaşabilirisiniz. Aynı şekilde o bağlantıda tercih ettiğim yulaf markalarını da bulabilirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)












Yorumlar

  1. Tarçın koymasak da olur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı pek değismiyo sevmiyorsanız koymayabilirsiniz,ben biraz da olsa kan şekerini düzenlesin diye koymaya çalışıyorum her tarife😊

      Sil
  2. Ellerine sağlık. Çok besleyici bir tarif :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar