Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

NEFİS MERCİMEK ÇORBASI TARİFİ


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle hepimizin en beğendiği çorbalardan biri olduğunu düşündüğüm mercimek çorbası tarifini paylaşmak istedim. Çünkü özellikle gençler olarak çok zor olduğunu düşünüp paket çorbalara elimiz gidebiliyor. Aslında çok da bir zorluğu yok. Bu arada çok farklı şekillerde yapanlar var bu çorbayı. Farklı sebzeler atanlar, farklı yöntemlerle yapanlar...Bugün ben nasıl yapıyorum, az malzemeyle nasıl nefis bir çorba elde ediyorum adım adım resimlerle anlatmaya çalışacağım.


Malzemelerimiz;
2 su bardağı kırmızı mercimek
1 adet orta boy soğan
yarım çay bardağından biraz az sıvı yağ
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 adet tavuk bulyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz 

Malzemelerimizin tamamı bu kadar. Öncelikle soğanı küçük küpler halinde doğruyoruz. Çok da ince olmasına özenmeyin çünkü sonunda blender yardımıyla öğütme işlemi yapacağız. Orta boy tencereye yağımızı koyup ocağa alalım. Bu sırada eğer seviyorsanız evinizde varsa yarım yemek kaşığı tereyağı ekleyebilirsiniz. Lezzetini arttıracaktır. Yağ ısındığı zaman doğradığımız soğanları içine atalım. Karıştırarak soğanları kavuralım. Soğanlar öldüğü zaman biber salçasıyla biraz daha kavuralım. Ve diğer tüm malzemeyi içine ekleyip karıştıralım. Biraz da tüm malzemeyle birlikte kavurmaya devam ediyoruz. Sonra üzerine yaklaşık 1 litre kadar su koyuyoruz ve kapağını kapatıp kaynamaya bırakıyoruz. Suyu kaynadığı zaman altını kısıp mercimekler şişip yukarı çıkana kadar pişirmeye devam ediyoruz. Mercimek dibine sarabilir ve yanabilir, bu yüzden sık sık karıştırıp kontrol etmekte fayda var.







Mercimekler güzelce şişip yüzeye kadar çıktığı zaman altını kapatıp blender yardımıyla güzelce öğütüyoruz. Eğer size kıvamı çok koyu gelirse biraz daha su ilave edip kaynatabilirsiniz.


İşte nefis çorbamız hazır. Hem protein değeri çok yüksek hem de çok doyurucu ve lezzetli olan bir çorba. Çocuklar içinde içine ekleyeceklerimiz ile çok daha fazla besleyici hale getirilebilir. Patates, havuç gibi farklı malzemelerle zenginleştirilebilir. Şimdilik benden bu kadar :)

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

  1. En sevdiğim çorbalardandır :) Nefis görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar