Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL TEMMUZ- MANDALA

bullet-journal-temmuz

Herkese Merhaba :)

En sevdiğim yazı türü ile karşınızdayım. Uzun zaman planlayıp heyecanla hazırladığım ajandamı sizlerle paylaşmayı çok seviyorum. Sistematik olarak neredeyse bir senedir bullet journal tutuyorum ve sizinle paylaşıyorum. Umarım benim gibi ayın bitmesine yakın deli gibi tema düşünenler için biraz da olsa yardımım dokunuyordur :) Temmuz ayının teması aslında biraz daha özel oldu benim için. Çünkü bir başka merakım olan mandala çizimlerine yer verdim. Bilenler olacaktır muhakkak ama bilmeyenler içinde çok kısa zamanda mandala yazısı gelecek. Gerçekten çizerken, öncesinde, sonrasında, baktıkça mutluluktan ölüyorum. Çizenler beni çok iyi anlayacaktır :) Biraz temayı anladınız zaten, hadi gelin detaylara geçelim :) 


İlk olarak kapak için bir mandala çizdim ve iki sayfayı tamamen kaplamasını istedim. İlk defa bir aylık temamı mandala ile yaptığım içinde en sevdiğim renk olan mint yeşili ile açılış yapmak istedim :) Bence fena olmadı sizce ? Daha sonra ayrı bir kağıda temmuz şablonu hazırladım, boyadım ve kesip mandalanın tam ortasına yapıştırdım. Sanki onun etrafına çizmişim havası vermek istedim. Kağıt biraz ince olduğu için altındaki resim gözüktü ama çokta fena olmadı bence :)



Kapak bittiği zaman arkasına benim en çok zevkle yazdığım ve önemi büyük olan şükür sayfamı ekledim ve etrafını biraz mandala çizimi ile tamamladım. Çok fazla doldurmadım çünkü yazmak için çok daha fazla yerim olsun istiyorum. Bazı günler şükürlerimi bir cümle ile toparlayamayabiliyorum :)


Şükür ile başlamışken hemen yanına da yeni başladığım ama bir kaç aydır çok işe yarayan niyetlerim sayfasına yer vermek istedim. Bu niyetlerim alanı gerçekten yapmayı, başarmayı istediğiniz şeyleri sürekli hale getirmek için çok fazla kamçılayıcı oldu. Sırf oraya yazdığım için aklıma gelip " Hayır! Bırakma, devam." dedim çoğu zaman. O yüzden bir süre devam edicem gibi görünüyor :)


Sonrasında yine çok sevdiğim alalardan biri olan favoriler kısmına gelelim. Bu favoriler sayfası hafızamı gerçekten çok rahatlattı. Günün yoğunluğunda bir de "Yaa o film neydi, izleyecektim, aa dur ben bir kitap okudum harika sana söyliyim neydi ismi." gibi cümleler kurmaktan beni kurtardı gerçekten. Beğendiğim şeyleri, duyduğum önerilerin hepsini bu sayfada toplayabiliyorum. Bu sayfayı da aşağıda gördüğünüz gibi mandala ve bir kaç sembol ile süsledim. 


Bu ay ki bütçe sayfama bayıldım :) Bütçeyi takip etmek çok önemli ve hiçbir şeyi atlamamamızı sağlıyor yazmak. Benim sayfam da aşağıdaki gibi oldu :)


Takip sayfamı, takibimi zorlaştırmayacak, çok daha basit düzeyde bir mandala çizerek, alanları numaralandırarak tasarladım. Doldurduğum zaman çok eğlenceli görünecek bence :)


 Son iki sayfa da biraz kişisel işlerimi takip edeceğim aklımı boşaltacak olan sayfalara yer verdim. Biri blog sayfamda yayınladığım yazıların notlarını düşebileceğim sayfa. Bu sayfayı çok boş bıraktım çünkü en kullanışlı hali bu hali oluyor. Bir sonraki sayfaya ise kısaca fikir çöplüğü diyebiliriz :) Yani anlık olarak aklıma gelen işle ilgili fikirler, sevdiklerim için aklıma gelen hediyeler, kendin yap projeleri için fikirler, dur şunu da araştırırım dediğim şeyler ya da tamamen o an duygularımı dökmek istediğim cümleleri not aldığım bir sayfa. Bazı geceler hepimize olmuştur. Yatarız ve aklımıza harika fikirler gelir ve sabah olunca sadece harika olduğunu ama ne olduğunu bilmediğimiz fikirler kalır aklımızda. Bende aşırı bunu yaşayan biri olarak artık anında not almaya karar verdim. Bir çok konuya yer vereceğim için de bu sayfa bir fikir çöplüğü olacak aslında :) Ama iyi bir çöp bu :) Adını da "İşte bu !" koydum. Tasarımını da yine merkezde bir mandala ile yaptım. 




İşte  benim temmuz ayım mandala heyecanıyla dolu oldu :) Sizlerinkini de o kadar çok merak ediyorum ki. Lütfen paylaşmak isteyenler instagram adresime dm yoluyla atsın. ( instagram hesabım için tıktık ) Daha önceki bullet temalarımı gördünüz mü?Görmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Umarım beğenmişsinizdir ve umarım yeni ayınız yeni umutlarla, başardığınız hedeflerle dolu olur.

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

  1. Ya çok güzel olmuş benim de instagramda paylaştığım bazı bullet journal çalışmalarım var bakmak ister misin?

    Ayrıca yeni keşfettim blogunu ve takibe aldım seni de beklerim.

    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum çok teşekkür ederim ve çok merak ettim bence ins te de takipleşmeliyiz😊🙌💞

      Sil
  2. Çok güzel olmuş ellerine sağlık bende ajanda bullet journal arası bir şey kullanıyorum
    ama seninki tek tek elle çizilmiş komple emek eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊ona vakit ayırmayı çok seviyorum 😊💞

      Sil
  3. Bayıldım bende 2 seneye aşkındır bujocuyum :) abone oldum bana da beklerim arada :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar