Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

PATYUM TARİFİM- BAYRAM SABAHI :)

patates-yumurta-tarifi

Herkese Merhaba :)

Bugün sizler için bayram sabahı kahvaltısında sizin yükünüzü alacak bir öneri tarifi paylaşacağım. Ramazandan çıktığımız sabah sudan çıkmış balığa dönebiliyoruz ve kahvaltı hazırlamak biraz zihin yorucu olabiliyor. Bende sahurlarda yaptığım, çok pratik, değişik ve çok lezzetli olan aslında çoğumuzun da biliyor olabileceği patyum tarifini paylaşacağım. Bilenler için "aaa evet bunu yapabilirim kahvaltıda unutmuşum bu tarifi." diyebileceği, bilmeyenler içinde "neymiş bir bakim, belki yaparım." diyebileceği bir yazı olsun istedim. O zaman ben lafı daha da sakız etmeden  başlayalım :)

Malzemelerimiz;

2 adet orta boy patates
2 yumurta
Karabiber
Pul biber
Tuz
Su
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı margarin

İlk olarak patatesleri soyup küçük küçük doğruyoruz. Bir yavanın içerisine doğradığımız patatesleri alıp içerisine çok az, yarım çay bardağı gibi bir su koyup kapağını kapatıp pişirmeye başlıyoruz. Patateslerimiz yumuşayana ve suyunu çekene kadar pişirmeye devam ediyoruz. Eğer patatesler yumuşadı ama suyu kaldı ise kapağını açıp ocağın altını açıp suyunu çekmesini sağlayalım. Hemen buharlaşacaktır zaten. Patates bir kenarda pişmeye devam ederken biz de bir kapın içerisinde yumurta ve baharatlarımızı çırpalım. Burada baharatlar miktarını sizin tercihinize bırakıyorum. Acı seviyorsanız miktarları çok tutabilirsiniz. İyice çırpıp kenarda hazır tutalım. Patatesi çatal ile kontrol edip yumuşadığı zaman ve suyunu çektiği zaman içerisine margarini ve sıvı yağı atalım. İsterseniz tereyağı da kullanabilirsiniz, ben bu tarifte margarin kokusunu daha çok seviyorum. O yağlar ile patateslerin biraz kızarmasını sağlıyoruz. Hafif alazlandığı zaman çırptığımız yumurtayı üzerine dökelim ve kapağını kapatıp altının pişmesini bekleyelim. Altı güzelce kızardığı zaman bir düz tabak yardımıyla ters çevirip tekrar kapağını kapatıp güzelce pişmesini sağlayalım. Dilerseniz daha geniş bir tava kullanıp daha ince isterseniz de benim gibi daha kalın börek kıvamında yapabilirsiniz. İki yüzünü de kızarttığımız zaman patyumumuz hazır demektir. 








Yanına da domates, salatalık, peynir ve zeytin ile harika bir kahvaltı menüsü gerçekten. Çok pofidik çok kolay ama çok lezzetli bir omlet elde etmiş oluyoruz. Ben çok severek yapıyorum ve tüketiyorum :) Umarım bilenlere hatırlatmış, bilmeyenler için de güzel bir öneri sunmuş olurum. Beğenirseniz ya da zaten biliyorsanız yorumlarınızı bekliyorum :)

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar