Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**SULU KÖFTE TARİFİM**


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle genelde çocuklarında çok sevdiği pratik ama bir o kadar da lezzetli sulu köfte tarifimi paylaşmak istiyorum. Genelde sulu köfteyi bulgurla ve una bulayarak yapmayı tercih ediyorlar. Ben unsuz yapıyorum ve hiçbir zaman köftelerim dağılmadı. Hadi gelin nasıl yapıyorum, adım adım resimlerle görelim.

Malzemelerimiz;
200 gram kıyma
1 adet orta boy soğan
3 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı dolusu pirinç
1 yemek kaşığı domates salçası
1 avuç maydanoz
Yarım çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı dolusu nane
2 yemek kaşığı sıvı yağ

İlk olarak köftelerimizi hazırlamakla işe başlıyoruz. Maydanozu ince ince kıyıp, pirincimizi yıkayıp her ikisini kıymanın içerisine atalım. Saydığım baharatları da ekleyip köftemizi güzelce yoğuralım. Aslında köftenin dağılmamasının en büyük püf noktası iyice yoğurmakta saklı. Aceleye getirmeden iyice yoğurur, hamur gibi yumuşacıcık birbirine özleşmiş bir kıvam elde ederseniz süper oluyor. Hem dağılmıyor hem de çok lezzetli yumuşak bir köfte oluyor. Köfteyi güzelce yoğurduktan sonra küçük küçük yuvarlıyoruz. 




Köfteler hazır olunca soğanlarımızı yemeklik doğrayalım. Tencereye yağı alıp kızdığı zaman soğanları atıp kavurmaya başlayalım. Soğanlar solduğu zaman salçayı da ekleyip kavurmaya devam edelim. Soğanlar kavrulurken patatesleri soyup küp küp doğrayalım ve tencereye ilave edip. Biraz da patateslerle kavurduktan sonra 4 bardak su ilave edelim. Su kaynadıktan sonra içerisine hazırladığımız köfteleri salalım ve yarım çay kaşığı tuz ilave edelim. Sonrasında kapağını kapatıp kısık ateşte pişilerim. Pişmeyip suyu azalmaya başlarsa su ilave edebiliriz. O yüzden gözümüz hep üzerinde olsun :) 





Patatesler yumuşayıp köftelerin içi de piştiği zaman ocağın altını kapatıp servis edebilirsiniz. Çok lezzetli ve kolay bir köfteli yemek. Hem de çocuklar köfteyi çok sevdiği için sulu sulu yemek yedirme fırsatımız olmuş oluyor. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Bir sonra ki yazıda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar