Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**TON BALIKLI TOST TARİFİM**

tuna-toast

Herkese Merhaba :)

Kulağa biraz tuhaf gelen tariflerimden biri ile karşınızdayım :) Etrafımdaki kişiler bahsettiğimde genelde değişik bir surat ifadesiyle bana bakıyor. Açıkçası önceden ton balığı sevmeyen biri olarak bana da deseler aynı tepkiyi verirdim. Ama ton balığı sevmediğim halde denediğim andan itibaren vazgeçemiyorum :) Ton balığı sevenler zaten kesin bayılacaktır ama sevmeyenler lütfen bir şans verin. Hem çok sağlıklı hemde çok lezzetli, pratik bir tarif. Özellikle ekşi sevenlerin seveceğini düşünüyorum. Kendimden biliyorum :)Tarifimiz zaten oldukça kısa, hadi tarife geçelim.


Malzemelerimiz;

(Yarım ekmek için ölçüler.)
Yarım ekmek
Yarım kutu ton balığı
Yarım yemek kaşığı nar ekşisi
1 yemek kaşığı mayonez
Yarım yemek kaşığı limon suyu
Soğan( şart değil.)
Karabiber 
Tuz

Verdiğim ölçüler yarım ekmek için ideal ama dilim ekmek ile tost yapacaksanız iki adet tost çıkacaktır.

Saydığım bütün malzemeleri bir tabağın içerisine alıp ezerek karıştırıyoruz. Soğanı çok az ve minik minik doğrayarak kullanıyoruz. Ama kahvaltıda tüketecekseniz soğan ağır gelebilir. Tuzu ve karabiberi de tercihinize bırakıyorum. Nasıl yeterli gelecekse o kadar ilave edebilirsiniz. Ben aşırı ekşi seven biriyim, eğer sizde benim gibi iseniz limon suyunun miktarını arttırabilirsiniz. Şu an bile canım çekti :) 





Resimdeki gibi malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra ekmeğin içerisine eşit bir şekilde dağıtıyoruz. Sonra tek yapmamız gereken tos makinesinde ısıtmak :) Çok fazla baskı uygulamanıza gerek yok. Zaten çok bastırınca içi çıkıyor :) Hafif dışı çıtır içi yumuşak harika bir tostunuz oluyor. Yanına da karışık bir marul salatası ile mükemmel bir öğün elde edebilirsiniz. Ben şans verip tattığım için çok şanslı hissediyorum. Çünkü çok fazla balık tüketemiyordum ve sağlıksız tostlar yerine bu tostu koyabilmek benim için çok iyi oldu. Ayrıca çocukları olanlar içinde bence çok iyi bir alıştırma yöntemi. Baharatını azaltıp biraz az kızartıp dilimleyip çocuklara verebiliriz. 

Umarım hoşunuza gitmiştir ya da şans verirseniz umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum. Yazılarımı beğeniyorsanız sol üst köşedeki üç çizgiye tıklayarak takip et butonuna basmayı unutmayın :)

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık değişik tarif gerçekten denemek lazım 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar