Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**YALANCI LAZANYA TARİFİM**

yalancı-lazanya-tarifi

Herkese Merhaba :)

Lazanya İtalya'ya özgü olan bir çeşit hamur ile ve aralarına çeşitli malzemelerle hazırlanan kata kat bir börek aslında. Ama lazanya yapmış ve yapmaya cüret edenler bilir ki lazanya hamurları çok da uygun değil ve canımız çektiği zamanlarda da alıp yapamayabiliyoruz. Bende bu tarifi patates kullanarak denedim. Ve sonuç harika. Görüntü olarak bile çok benzedi ama tadı enfes oldu gerçekten. İster lazanya hamuru ile ister patates ile yapın oldukça kolay da bir tarif zaten. Gelin nasıl yapıyorum resimler ile görelim.

Malzemelerimiz;

6 adet orta boy patates
3000 gram kıyma
2 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
2 adet orta boy domates
Karabiber
Tuz

İşe ilk olarak iç harcımızı hazırlamakla başlayalım. Büyük bir tavanın içerisine sıvı yağını ekleyip ocağın altını açalım. Yağ ısındığında içerisine kıymayı ilave edip kavurmaya başlayalım. Başta suyunu salacaktır, suyunu çekene kadar kavuralım. O kavrulana kadar doğanları minik küpler halinde doğrayalım. Kıymamız suyunu çektiğinde içine tereyağını ilave edip, soğanları da içerisine ekleyip kavurmaya devam edelim. Onların ikisi kavurulurken de domatesleri soyup küp küp doğrayalım. Soğanlar kavrulup solduklarında domatesleri ve baharatları içerisine ekleyelim. Ben iki çay kaşığı tuz ve yarım çay kaşığı karabiber kullandım ama siz damak zevkinize göre arttırıp azaltabilirsiniz. Domates de suyumu saldığı zaman altını kapatabiliriz. Zaten bir tur da fırında pişeceği için diri kalmaları önemli değil. 






İç harcı hazırladıktan sonra patateslerimizi soyup çok ince halkalar olacak şekilde kesiyoruz. Eğer rendenizin ya da başka bir makinenin patates dilimleme ucu varsa çok daha ince yapabilirsiniz. Benim olmadığı içinde elimde olabildiğince ince hazırlamaya çalıştım. Sonrasında yapacağınız fırın kabın içerisine aşağıda gösterdiğim gibi yağlı kağıt seriyoruz. Alta iki üste iki kat olmak üzere dört kat patates dizmiş olacağız. Ve patatesleri bir bir uçları üstüne gelecek şekilde yan yana yerleştiriyoruz. Her katın arasına fırça yardımıyla sıvı yağ sürüyoruz. Alt kat bittiğinde iç harcı içerisine eşit şekilde döşeyelim. Üstüne de aynı şekilde patates işlemini devam ettiriyoruz. En üst katına da sıvı yağ sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırına sürüyoruz. Pişmesinin ortalarında kıymanın sosundan dolayı yanlarından çok yağlıymış gibi sular görünüyor ama sizi korkutmasın. Piştiğinde aşırı yağlı vıcık vıcık bir tarif kesinlikle olmuyor. O suyu kaynaya kaynaya yemekle bütünleşiyor. Ara ar kontrol edip patatesler pişip yumuşadığında üzerine rendelenmiş kaşar peyniri döküp eriyene kadar fırına tekrar sürelim. Arzu ederseniz peynir kızarana kadar da tutabilirsiniz ama ben çok kabuklaşmış sert kaşar peynirini sevmiyorum. O yüzden eridiği zaman fırından çıkardım.    







İlk sıcağı çıktıktan sonra da dilimleyip servis edebilirsiniz. Yanına da eğer seviyorsanız sarımsaklı yoğurt çok yakışıyor, tavsiye ederim :) Umarım tarifi beğenmişsinizdir. Çok güzel oluyor, ben çok severek yapıyorum. Yaparsanız aşağıya yorumlarınızı bekliyorum. Paylaştığım yazıları beğeniyorsanız sol üstten takip etmeyi unutmayın :)

HOŞÇAKALIN :) 

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar