Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**TAVUK SOTE TARİFİM**

tavuk-tantuni

Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle yine pratik tariflerimden birini paylaşıyorum. Bu tarifin yapılışı çok kolay ve çok lezzetli oluyor. Aslında lavaşın ya da ekmeğin arasına koyduğunuzda da tantuniden hiçbir farkı kalmıyor. Sosuyla birlikte ıslak, lezzetli bir sote elde etmiş oluyoruz. Bu tarifi yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli konu olabildiğince hızlı ve yüksek ateşte pişirmek. Çünkü etler sotelenirken düşük ateşte yapılırsa suyunu salıp sertleşip lezzetini kaybediyor. O yüzden olabildiğince yüksek ateşte ve hızlıca pişirmemiz gerekiyor. 

Malzemelerimiz;

1 bütün tavuk göğsü
3 adet biber
3 adet orta boy domates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı pul biber
Yarım tatlı kaşığı tuz

Bu tarif çok hızlı ilerlediği için başta bütün malzemelerin doğranıp hazır edilmesi işimizi çok kolaylaştırıyor. Bu yüzden işe bütün malzemeleri hazır ederek başlayalım. Ben tavuk göğsünü buzluktan çıkarıp buzlu iken ince ince doğruyorum. Buzlu olduğunda doğranması çok daha kolay oluyor. İnce ince kıydığım tavukları kenarda bekletiyorum. Diğerlerini hazırlarken buzu da çözünmüş oluyor. Sonrasında biberleri yıkayıp küçük küçük doğruyorum. Domatesleri de aynı şekilde soyup küp küp doğruyorum. Bütün malzemeler hazır olduğunda ve tavukların buzu çözündüğünde tavayı ocağa alıp altını açıyoruz. Tava iyice kızdığı zaman tavukları içine atıyoruz. İlk başta altına yapışacaktır sizi korkutmasın, ısındıkça salıyor kendini. Tavuklar beyazlaşmaya başlayınca sıvı yağını ilave edip karıştırarak soteleyelim. Tavuklar tamamen beyazlaştığında baharatlarımızı ilave edelim ve biberleri atalım. Üzerine tereyağını da ilave edelim. Biberler biraz solana kadar ara ara karıştırarak kavuralım. Zaten çok çabuk oluyor hepsi. Biberlerde diriliğini kaybettiği zaman Doğradığımız domatesleri içine ekleyelim ve karıştırıp bırakalım. Domatesler eriyip suyunu salıyor ve çok lezzetli içinden bir sos oluşturmuş oluyor. Domatesleri ara ara çatal yardımıyla ezerek erimelerini sağlayabilirsiniz. Bazı domatesler inatçı olabiliyor :) Domatesler eridiği zaman suyu sizin için yeterliyse altını kapatıp servis edebilirsiniz. Ama domates yeteri kadar sulu çıkmadıysa ve eridiği zaman kuru kaldıysa yarım çay bardağı su ilave edip kaynatıp kapatabilirsiniz.








Yanına da sade bir pirinç pilavı ile sıcak sıcak sunabilir ya da lavaş arasına sarıp tantuni gibi tüketebilirsiniz. Her ikisi de muazzam oluyor. Bu tarifi istediğiniz gibi zenginleştirebilirsiniz. İstediğiniz sevdiğiniz baharatlarla kendinize uygun hale getirebilirsiniz. Öğrenci evleri içinde oldukça ideal bir tarif olduğunu düşünüyorum. Denemediyseniz bence bir şans verin :) Umarım hoşunuza gitmiştir. Sormak istediklerini aşağıya yorum kısmına bırakabilirsiniz, dönüş yaparım mutlaka. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar