Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

MİDYE BÖREK TARİFİM (ÇITIR ÇITIR BÖREK)

çıtır-börek

Herkese Merhaba :)

Sizlere çok kolay yapılan, çok şık görünen ve çıtır çıtır bir börek tarifim var. Biz sonuca gerçekten bayıldık ve ilk önce kendim için hemen tarifi kenara yazdım :) Çok iyi olduğu içinde sizlerle paylaşmak istedim. Tam porsiyonluk ve yağı, kıvamı çok yerinde olan bir börek. Hem de çok şık değil mi sizce de :) Hadi gelin hemen yapılışına geçelim:)

Malzemelerimiz;

1 paket hazır yufka
200 gram margarin
1 bardak su

İç harcı için;
5 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
Karabiber
Tuz

Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı
1 yemek kaşığı sıvı yağ
Çörek otu


Ben patatesli yapmayı tercih ettim ama siz ıspanaklı, kıymalı, peynirli istediğiniz harç ile de yapabilirsiniz.


İlk önce iç harcını hazırlıyorum. Patatesleri güzelce yıkayıp tencereye koyup üzerine çıkacak kadar su doldurup ocağa alıyorum. Çatal ile ara ara kontrol edip haşlandığı zaman ocaktan alıp süzüyorum. İlk sıcağı çıktığında patatesleri soyup bir kabın içerisine alıyorum ve biraz eziyoruz. Hafif ezince silme bir çay kaşığı karabiber ve 1 tatlı kaşığı tuz atıp, yağıda ekleyip iyice karıştırıyorum. Hepsi birbirine karıştığı zaman iç harcımız tamamdır.

Sonra bir tavaya margarini alıp eriyene kadar ocakta bekletiyoruz. Eridiğinde ocaktan alıp içerisine bir bardak su ilave ediyoruz. Bu bizim yufkamıza süreceğimiz sosumuz olacak.

Sonrasında yapım aşamasına geçebiliriz. Yufkaları teker teker kullanacağız. Bir adet yufkayı tezgaha alıp dört eşit parçaya bölüyoruz ve geniş üçgen parçalar elde ediyoruz. Bir üçgeni alıp üzerine hazırladığımız sosu sürüyoruz. Sonrasında her bir üçgen parçayı aşağıdaki resimlerde ve videoda gösterdiğim gibi katlamaya başlıyoruz. Katladıktan sonra da aşağıda da gördüğünüz gibi alt kısma biraz iç harç koyup yine videodaki gibi katlıyoruz. Ve böreğimiz hazır oluyor. Bütün yufkaya aynı işlemi yaptıktan sonra fırın tepsimizi yağlayıp börekleri dizelim.









Üzeri için bir kabın içerisine bir yumurtanın sarısını kırıp, bir yemek kaşığı sıvı yağ ekleyip çırpalım. Sonrasında bu karışımı böreklerin üzerine sürüp çörek otu ile süsleyelim. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtalım. Isındığı zaman tepsimizi fırına sürüp üzeri kızarana kadar pişirelim.



Sonuç olarak bu şık, çıtır çıtır ve lezzetli böreklere sahip oluyoruz. Muhakkak bir şans verin derim, yapılışı da çok kolay gerçekten. Umarım sizde beğenirsiniz. Sol üst köşede takip et butonuna basmayı unutmayın :) Yazılarımdan anında haberdar olmak isterseniz de en üstteki abone ol kısmına mail adresinizi yazabilir ve gelen maildeki linke tıklarsanız ücretsiz bir şekilde yazılardan anında haberdar olabilirsiniz :) Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

  1. Gerçekten de çok güzel olmuş ellerine sağlık 😊 bayıldım

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık... Ben denemiştim bu tarifi. Görseli de güzel tadı da.:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim😊bende bayılınca hemen paylaşmak istedim😊💞

    YanıtlaSil
  4. Samimiyetle sunduğunuz bilgiler için çok teşekkürler sevgilerimle tüm çalışmalarınızda ve sunumlarınızda başarılar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar