Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**BİBER DOLMASI TARİFİM**


Herkese Merhaba :)

Dolmaların en güzellerinden biri olan biber dolmasının tarifi ile karşınızdayım. Ben bu dolmaya bayılıyorum. Sıcak ya da soğuk tüketebileceğiniz zeytinyağlıların baştacı, en güzel dolmalardan biri bence. Hem de diğer yaprak sarmaları gibi zahmetli de değil. Hemencicik doldurup pişirebiliyor ve afiyetle yiyebiliyorsunuz :) Bu tarifi de bir çok farklı şekilde yapanlar var tabi ki. Ben bugün kendi tarzımla size anlatmak istiyorum. Belki bunu da denersiniz. Hadi, buyrun tarife geçelim :)

Malzemelerimiz;
Yarım kilo orta boy biber
3 adet orta boy kuru soğan
2 adet orta boy domates
Her biber için 1 yemek kaşığı pirinç
Maydanoz
Karabiber
Nane
Tuz
Sıvı yağ

Öncelikle bu dolmanın lezzetli olmasının püf noktalarından birincisi bol kuru soğan kullanmak. Gerçekten çok daha lezzetli oluyor. İlk olarak soğanları hazırlamakla işe başlayalım. Yemeklik olacak şekilde küp küp doğrayalım. Sonra tavamıza 6 yemek kaşığı sıvı yağ koyup ısıtmaya başlayalım. Yağ iyice ısındığı zaman doğradığımız soğanları içine ekleyelim ve kavurmaya başlayalım. Soğanlar ocakta kavrula dursun, biz domatesleri kabuklarını soyup küp küp doğrayalım. Soğanlar hafif öldükten sonra içerisine biber sayımıza göre ölçtüğümüz pirinçleri ekleyelim. Soğanın, pirincin çok pişmesine gerek yok, sadece biraz kavurmamız yeterli. Ben bu dolmayı böyle yaptığımda çiğden hazırlananlara göre daha lezzetli buluyorum. Pirinçlerin peşinden domatesleri ekleyelim. Güzelce karıştırıp özleşmesi için bırakalım. O sırada arzu ettiğimiz kadar maydanozu yıkayıp ince ince doğrayalım. Sonrasında maydanozu, yarım çay kaşığı karabiberi, bir yemek kaşığı kadar naneyi, bir çay kaşığı kadar tuzu tavaya ekleyip güzelce karıştıralım. Ocağın altını kapatabiliriz. İç harcımız bu kadardı. Şimdi biberleri yıkayıp kapaklarını kesiyoruz. Sonrasında teker teker biberleri bir parmak boşluk kalacak şekilde iç harç ile dolduruyoruz. Hepsine aynı işlemi yaptıktan sonra tencereye diziyoruz. Biberlerin üzerini kapatabilmek için bir-iki domatesin kabuklarını soyup, ondan parçalar kesiyoruz. Bu parçalar ile biberlerin üzerini kapatıyoruz. Gelelim ikinci püf noktaya. Ben bu dolmayı yaparken biberlerin altını sos eklemeden biraz kızartıyorum. Tavayı ocağa alıp altını açıyoruz. Tencereye 2 yemek kaşığı kadar sıvı yağ ekleyip 1-2 dakika kızartıyoruz. Biberlerin altını biraz kızarttığımız zaman gerçekten nefis bir tadı oluyor. Biberler kızarırken bir kasenin içine yarım yemek kaşığı domates salçası koyup su ile açıyoruz. Biberler kızardığı zaman bu salçalı karışımı tencerenin kenarından ekliyoruz. Suyun tencerenin yarısına kadar gelmesi gerekiyor. Salçalı sudan sonra eksik kalan yere su ekliyoruz. Sonrasında tencerenin kapağını kapatıp pişmeye bırakıyoruz. Suyu kaynadığı zaman ocağın altını kısıp pişirmeye devam edelim. Pişme süresi biberin cinsine ya da kullandığımız pirince göre değişiyor. O yüzden kontrol ederek pişip pişmediğine bakıp ocağın altını kapatabilirsiniz.








Pirinçler güzelce yumuşadığı zaman dolmalarımız afiyetle tüketmeye hazır demektir. O dibini kızartma işlemi ayrı bir koku ayrı bir tat veriyor. Umarım benim yaptığım şekilde sizlerde beğenirsiniz. Böyle kızartıp yapan var mı, yorumlarınızı bekliyorum :)

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Biber dolmasını da çok severim. Ama dibini kızartma işlemini hiç yapmadım. Bir de böyle denemek lazım. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim😊biz çok seviyoruz öyle umarım beğenirsiniz💕

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar