Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**GANAJ TARİFİ**

çikolatalı-ganaj-tarifi

Herkese Merhaba :)

Sizlerin karşısına bugün bol bol çikolata ile geldim. Pastalarda, keklerde, sütlü tatlılarda, dondurmalarda ve bir çok tarifte kullanabileceğiniz nefis çikolata ganajı nasıl yaptığımı anlatmak istedim. Her tarife uyarlanabilecek bir tarif olduğu içinde ayrı bir şekilde detaylı, resimlerle anlatmak istiyorum. Daha sonrasında da bu ganaj ile hazırlayacağım tarifleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Gelin malzemeler ile başlayalım.


Malzemelerimiz;

120 gram çikolata
1,5 çay bardağı krema

Evet ihtiyacımız olan sadece bu iki malzeme. Ve sadece çikolata ve krema ile harika bir ganaj elde edebiliyorsunuz. Ben yarı yarıya sütlü ve bitter çikolata ile hazırlamayı seviyorum. Ama siz daha sert olsun isterseniz hepsini bitter çikolatadan yapabilirsiniz. 
Şimdi ilk olarak küçük bir tencereye kremayı boşaltıyoruz ve ocağa alıyoruz. Çikolataların yanmaması için ben en küçük ocakta hazırlıyorum. Burada en önemli nokta krema fokur fokur kaynamayacak. Isınmaya başladığı an ocağın altını kapatıp çikolataları ilave edeceğiz. Bunu kremanın dış kenarında baloncuklar çıkmaya başladığında anlayabilirsiniz. Aşağıda ki resimde de o baloncukları görebilirsiniz. Baloncuklar çıktığında çikolataları atma zamanı gelmiştir. Ocağın altını kapatıp içerisine çikolataları atıp karıştırarak eritmeye başlıyoruz. Çikolatalar eridiği zaman soğumaya bırakabiliriz.






Ganajımız soğuduğu zaman istediğiniz tarifte kullanabilirsiniz. Çok kolay bir şekilde çok az malzeme ile güzel bir ganaj elde etmiş oluyoruz. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Bir sonraki tarifler için takipte kalın :)

HOŞÇAKALIN...

Yorumlar

  1. Çok teşekkür ederim püf noktalarınıda doğru olarak paylştığınız için sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar