Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

ÇİLEKLİ - YULAFLI SMOOTHİE TARİFİM #YLF7


Herkese tekrardan merhaba :)

Yulaflı tariflerimden oluşan serime biraz ara vermiştim. Ama harika bir tarifle karşınızdayım :) Sıcakların bastırmasıyla soğuk içecekler, dondurmalar, smoothieler ortaya çıkmaya başladı. Bende doyurucu olacak, enerji verecek, ferahlatacak aynı zamanda da lezzeti ve kokusuyla içimizi açacak smoothie tarifimi sizlerle paylaşmak istedim. Şu an içinde bulunduğumuz ramazan ayı dolayısıyla da sahurlarda tüketebileceğiniz çok sağlıklı bir tarif olduğunu düşünüyorum. İçerisindeki yulaf sayesinde uzun süre tok kalmanızı ve günlük enerji ihtiyacınızı karşılamayı sağlayacak. O halde buyrun yapılışına geçelim. 


Malzemelerimiz;

1 bardak soğuk süt 
2 yemek kaşığı yulaf ezmesi
1 tatlı kaşığı bal
10 adet küçük boy çilek

Süslemek için; çilek reçeli ya da meyveli hazır sos

İlk olarak blenderın içine yulafımızı alıp öğütüyoruz. İçeceğin içinde daha küçük parçalar halinde olması için bu işlemi yapıyoruz. Sonrasında içerisine çileklerimizi, balımızı, sütümüzü ilave edip güzelce birbirine karışana kadar çekiyoruz.





Eğer daha soğuk ve buz parçaları içerek bir smoothie elde etmek isterseniz karıştırmadan içine 3-4 adet buz da ilave edebilirsiniz. Gerçekten çok güzel karlı bir içeceğiniz oluyor. Malzemelerimiz güzelce karıştıktan sonra bardağımıza alabiliriz. Ben daha şık görünmesi için bardağı aşağıda gördüğünüz gibi çilek reçeli ile süsleyip öyle dolduruyorum. Üzerine de bir iki tane çilek ilave ettik mi içeceğimiz hazır demektir :)



Veee harika tadıyla smoothimiz hazır. Yulafı en rahat belki de bu şekilde hayatınıza sokabilirsiniz. Gerçekten içmesi çok keyifli. Tok tutması, enerji vermesi filan bütün yararları haricinde sadece bir içecek olarak bile bayılacağınızı düşündüğüm bir tat. Tamda havalar ısınmışken, ortalık çilek dolmuşken kesinlikle yapmanızı öneriyorum. Umarım dener ve beğenirsiniz. Buraya kadar okuduysanız bir yorumunuzu okumak isterim :)

HOŞÇAKALIN :)





Yorumlar

Popüler Yayınlar