Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BUZLUK İÇİN ET MARİNE TARİFİM VE SAKLAMA YÖNTEMİM

marine-sos

Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle eti lezzetlendirmek, yumuşatmak için uygulanan marine soslardan yani terbiye soslarından benim kolayıma geleni ve beğendiğimi paylaşmak istiyorum. Ayrıca marineyi uyguladıktan sonra eti nasıl sakladığımı ve her seferinde marine için uğraşmama gerek kalmayan yöntemi paylaşıyor olacağım. Her seferinde marine yapıp bekletecek zamanı olmayanlar için ya da amaaaan o kadar uğraşamam diyip üşenenler için oldukça pratik bir yöntem :) O zaman ilk önce sosun hazırlanışı ile başlayalım.

Sos için malzemeler;

1 adet orta boy soğan 
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı domates salçası
Baharatlar

İlk olarak soğanımızı soyup çok ince olacak şekilde doğruyoruz. Sonrasında genişçe bir kabın içerisinde (Ben bir borcam kullandım çok ideal oluyor.) tüm malzemeleri iyice karıştırıyoruz. Baharat olarak ete neyi yakıştırıyorsanız kullanabilirsiniz. Bunlar reyhan, biberiye, fesleğen, kekik vb olabilir. Ben biraz kekik ve karabiber kullanıyorum. Eğer benim gibi eti marine edip uzun süre dolapta saklayacaksanız tuz eklememiz gerekiyor. Tuz eti sertleştirebilir. O yüzden ben tuz hariç sevdiğim baharatlardan göz kararı karışıma ekliyorum. Sonrasında elimdeki eti ızgara yapacakmış gibi dilim dilim ince ince açıyorum. Bütün etleri hazırladığım karışıma yatırıp üzerini streç film ile kapatıp dolapta en az 5-6 saat bekletiyorum. Buraya kadar aslında marine işlemimiz tamam. Eğer bekletmeden o gün tüketecekseniz direk kızgın tavada ızgara yapabilirsiniz. Ama gelelim asıl benim yaptığım yönteme.

En az 5-6 saat beklemiş etleri dolaptan çıkarıyorum. Tezgahın üzerinde yufka gibi uç uca değecek şekilde seriyorum. Sonrasında rulo yapar gibi baştan sona kıvırıyorum. Sucuk gibi bir parçam oluyor aşağıda resmini de görebilirsiniz. Eğer etiniz çok fazlaysa bir seferde kullanacağınız miktara göre ayırıp bir kaç parça halinde yapabilirsiniz. Sonrasında hazırladığım her bir ruloyu streç filmle sarıp başlarını düğüm yapıyorum. Tamamen kocaman bir sucuğa benziyor :) Tabi benimkiler buzlukta donarken yamulduğu için şekli bozulmuş maalesef :) Sonrasında da hazırladığınız sucuk görünümlü parçaları gönül rahtlığıyla buzluğa atabilirsiniz. Böylelikle et yapmak istediğiniz zaman buzluktan çıkarıp daha buzluyken rahatça doğrayıp kızartabilirsiniz. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Bu hazırladığım yöntemle döner yapmaya bayılıyorum.  Hem bir kerede bütün marine işlemi bitmiş hem de buzluktan çıkarıp yapması çok pratik olmuş oluyor. 



Benim hazırladığım sos ve saklama şeklim böyleydi. Benim için lezzeti ve pratikliği oldukça ideal olduğundan sizlerle de paylaşmak istedim. Umarım işinize yarar.

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar