Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

YALANCI CHEESECAKE TARİFİ - ÇİLEKLİ & HİNDİSTAN CEVİZLİ

kolay-cheesecake

Herkese Merhaba :)

Hepimiz muhakkak cheesecake'in her çeşidine bayılıyoruzdur. En azından ben bayılıyorum :) E seviyorum da her zaman bisküvisi, labnesi, üstü için taze meyvesi evde olmayabiliyor. Ben de o tarife alternatif olabilecek bu tarifi geliştirdim. Tabi ki orjinalinin yerini tutmaz ama emin olun isteğinizi kırıyor. Hem daha maliyetli hem de elinizde malzeme yokken çok hızlıca yapabileceğiniz bir alternatifi. Bir şansı kesinlikle hak ediyor. Bir kerecik denemek isterseniz buyrun tarife geçelim :)

Malzemelerimiz;

Alt taban için;
3 yumurta
Yarım su bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
Yarım paket kabartma tozu 

Krema için;
1 paket krem şanti
1 bardak soğuk süt
2 yemek kaşığı pudra şekeri
2 su bardağı hindistan cevizi 
Bitter çikolata
( Not; Çikolata ve hindistan cevizini evde yoksa ya da hoşlanmıyorsanız koymayabilirsiniz.)

Üzeri için;
2 yemek kaşığı dolusu çilek reçeli
2 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı nişasta


İlk olarak alt tabandan işe başlıyoruz. Yumurta ve şekeri, şekerler güzelce eriyene kadar çırpıyoruz. Sonrasında kakaoyu ilave edip bir kaşık yardımıyla iyice yedirelim. Bir süzgeç yardımıyla unu ve kabarta tozunu eleyerek ilave edelim. Harcımız hazır. Kelepçeli kalıbımızın altına yağlı kağıt serip harcımızı içine dökelim. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirmeye verelim. Kürdan testi yapıp pişip pişmediğini kontrol edebilir ve kürdan kuru çıkarsa keki fırından çıkarabilirsiniz.

Kekimiz pişmeye devam ederken kremasını hazır edelim. Krem şantiyi 1 bardak soğuk süt ile iyice çırpalım. Güzelce kabarıp kıvamını aldığı zaman içine hindistan cevizini ve pudra şekerini ekleyip karıştıralım. Kek oluncaya kadar dolapta biraz bekletelim. 

Son olarak üst sosumuzu yapalım. Bir tencere içine sos için saydığım bütün malzemeleri alıp ocakta kaynayana kadar pişirelim. Ben elimde çilek reçeli olduğu için onu tercih ettim. Siz dilerseniz ahududu, vişne, böğürtlen reçellerini de deneyebilirsiniz. Ocaktan kaynayınca alacağımız sosumuz çok koyu olmayan biraz akışkan olan çok lezzetli bir sos oluyor. Onu da ocaktan alıp soğumaya bırakabiliriz.

Bütün her şeyi hazırladığımıza göre birleştirmeye geçebiliriz. Birleştirme işlemini yaparken hepsinin soğuk olmasına özen gösterelim ki kremayı eritmesinler. Kekimizin üzerine hazırladığımız kremayı eşit bir şekilde yayıyoruz. Üzerine ben biraz bitter çikolatayı parçalayıp serpiştirdim. Bu da sizin isteğinize bağlı. İstemezseniz şart değil ben pastalarda o kıtır kıtır ağıza gelen sürprizleri seviyorum :) Sonrasında da en üstüne hazırladığımız çilek sosunu dağıtıyoruz. Bir kaç saat dolapta bekletirseniz çok daha lezzetlenecektir. Ama sabırsızlanıyorsanız hemen çıkarıp afiyetle yiyebilirsiniz :)



İşte basit mi basit ama lezzetli mi lezzetli chhesecake'imiz hazır. Ramazanında gelmesiyle tatlı isteğimiz kabarmıştır. Bence iftar sonrası için hafif ve lezzetli bir tarif oldu. Umarım sizde beğenir ve bu güzel günlerde afiyetle yersiniz :)

HOŞÇAKALIN :)





Yorumlar

Popüler Yayınlar