Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

MİLFÖYDEN KUMPİR SÜRPRİZİ :)

milföy-kumpir

Herkese Merhaba :)

Bu tarifi koştur koştur sizinle paylaşıyorum şu anda. Çünkü tek kelimeyle bayıldım :) Galiba şu ana kadar yediğim, bu kadar basit olup en lezzetli kumpirdi. O yüzden hemen sizinle paylaşmak istedim. Malzemelerini kendi yaptığım şekli ile paylaşacağım ama aslında tamamen özgürsünüz. Çünkü kumpiri herkes farklı malzemelerle seviyor. Siz çeşitlendirebilirsiniz. Ben fikir olarak kendi yaptığımı anlatacağım.

Malzemelerimiz;

3 adet patates
1 yemek kaşığı tereyağı
Tuz
Kaşar peyniri
Salam
Turşu
Mısır
Bezelye

İlk olarak patateslerimizi soyup gelişi güzel küpler halinde doğrayıp tencere alıyoruz. Aşağıda gösterdiğim gibi üstüne çıkmayacak şekilde suyunu ekleyip, yarım çay kaşığı tuz atıp ocağa alıyoruz. Kaynadığı zaman altını kısıp yumuşayana kadar pişirmeye devam ediyoruz. Piştiği halde suyu kalırsa süzüp alabilirsiniz.



Sonrasında haşlanan patateslerimiz daha sıcakken içerisine tereyağını ekleyip güzelce püre hale getiriyoruz. Püre haline geldiğinde salam ve kaşar peyniri hariç olan malzemeleri istediğimiz yoğunlukta içine ekleyip güzelce karıştırıyoruz.



İç harcımız hazır olduğunda milföylerimizi buzluktan çıkaralım. Burada dikkat etmemiz gereken şey milföyün yumuşaklığı. Eğer çok sertken yaparsak kırılıyor, çok yumuşarsa da istediğimiz şekli vermemiz zorlaşıyor. Bu yüzden kıvrılacak kadar buzu çözüldüğünde aşağıdaki fotoğraflarda gösterdiğim gibi şekil veriyoruz. Her parçayı uzunlamasına iki eşit parçaya ayırıp, iki kısa kenarı birbirine yapıştırıyoruz ve çanak şekli vermiş oluyoruz. Ben ne olur ne olmaz açılmasınlar diye birleşim yerlerine kürdan yerleştirdim. Hazırladığımız her çanağı fırın tepsisine alıp, en alta patates karışımımızdan ekliyoruz. Üzerine kaşar peyniri koyup üzerine biraz daha patates karışımından ya da benim gibi bazılarına ikinci kat olarak salam dilimleyip koyabilirsiniz. Ben salamlı olana da bayıldım. En üstüne de biraz daha lezzet katsın diye minik minik tereyağı koydum. Milföylerin en dışını yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 180 derece fırına sürüyoruz. 









Daha sonrasında fırındaki kumpirlerimizin milföyleri kızarmaya başladığında üzerlerine rendelenmiş kaşar ilave edip tamamen kızarana kadar pişirmeye devam edelim. Güzelce kızardığında fırından alıp servisinizi yapabilirsiniz. Sunum yaptığınızda herhangi bir börek gibi görünüyor fakat yiyenler çok şaşıracak ve beğeneceklerdir :) Biraz da ketçap ve mayonez ile harika basit, lezzetli kumpirleriniz olmuş oluyor.


İşte bugün ki tarifimizde böyleydi. Umarım benim gibi sizde çok beğenirsiniz. Bu arada yerken kürdanları çıkarmayı unutmayın :)

HOŞÇAKALIN :)
















Yorumlar

  1. Harikaymış. Misafirlere yaparım artık. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim😊umarım misafirlerinizde beğenir😊

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar