Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

=BULLET JOURNAL HAZİRAN AYI DÜZENİM=


Herkese Merhaba :)

Ay sonu geldiğinde beni heyecanlandıran şeylerden biri olan bullet journal zamanı geldi :) Ben bir an önce ay bitsin, diğer ayın temasını yapim diye çok heyecanlanıyorum. Hep kargaşadan uzak, yeni tertemiz bir ay olacakmış hissine kapılıyorum. Bullet journal hazırlayan varsa beni çok iyi anlıyordur. İlk başta biraz üşeniyorum, yetişecek mi filan diyorum. Ama bir başladığım zaman saat nasıl geçmiş anlamıyorum. Haziran ayı da ayırdığım zamana deydi bence. Benim çok hoşuma gitti. Hadi hep beraber bu ayı planlayalım. Hikayesine ve neler planladığıma geçelim :)

Bu ay tam okulların kapandığı ve tam anlamıyla bizim için yazın başladığı bir ay aslında. O yüzden bende yazı anımsatan ve sevdiğim şeyleri kullanmak istedim temada. Başta günler boyu hiç surat asmayan o ışıl ışıl güneş olmazsa olmazdı. Çok fazla sıcak hava sevmem ama gri havaları da hiç sevmem. Bu yüzden bu ay güneş açsın istedim. Altına da yazın en sevdiğim meyveleri, dondurmaları, deniz ve yeşilliklere yer verdim. Şimdiden kapağı içimi açıyor :) Keşke sizde bana yaptıklarınızı gönderseniz. Eğer benimle paylaşmak isterseniz çektiğiniz resimleri instagram adresime dm atabilirsiniz.(hesap adım; hanimeli113) Beni çok mutlu edersiniz :)



Kapak sayfasından sonra beni manevi olarak çok iyi hissettiren, benim için klasikleşen şükür listemi ekledim. Bunu daha detaylı anlattığım yazıyı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.


Şükür listemin yan tarafına da geçen ay başlattığım ve bana aşırı motive veren niyetlerim sayfasını yerleştirdim. Yine güneş, deniz ve bol yeşillik kullandım. Çok güzel bir niyet listesi olacak :) Aynı şekilde niyetten kastım ne, anlattığım yazıya buradan ulaşabilirsiniz.


Bir sonraki sayfada favori alanlarımın olduğu kısım var. Bu gerçekten çok işime yaradı. Buraya birinden duyduğum bir kitabı, bir yerden duyup hoşuma giden şarkıyı, o ay favori youtube kanalımı yazıyorum. Ve "yaa ben bi şarkı vardı neydi, çok beğenmiştim." diye hayıflanmıyorum. Beğendiğim şeyleri bir sayfada topluyorum ve kaybetmiyorum.


Ve bütçe sayfası. Bu sayfa da beynimi kargaşadan kurtaran bir sayfa. Ne zaman ne ödenecek, ne aldım, ne kadar bütçem kaldı, açığım var mı bunları aklımı yormadan görebiliyorum. Zaten aklımızda tutmamız gereken o kadar şey var ki, biraz yardımcı olmak çok rahatlatıyor.


Bu ay takip sayfamı biraz değiştirdim :) Gökkuşağı dondurmaları yaptım her bir alanı. Sizce nasıl olmuş, ben pek bilemedim :) Ama bitince güzel duracak :)


Bundan sonraki üç sayfa yaptığım işi düzenlemek için oluşturduğum sayfalar. Sİzde yaptığınız iş için ya da takip etmeniz gereken sınavlar için vs. uyarlayabilirsiniz. Her şeyi bir arada görmek yine çok işi kolaylaştırıyor. İlk sayfada şirin bir yelkenli yaptım ve kanatlarına blog yazım için fikirlerimi yazmayı planladım. Bir sonraki iki sayfada ise hangi gün hangi yazı yayına girdi, üzerinde hangi işlemleri yaptım bunları planlayabildiğim bir sayfa oluşturdum.



Son olarak ise günlük yapılacaklarımı düzenlediğim sayfalarım geliyor. Her güne de bir karpuz dilimi verdim. Bu sayfa yazarken karınca duasına dönebildiği için en sade şekilde bırakmayı seviyorum. Amaç hayatımı kolaylaştırması, beni daraltması değil değil mi :) 


Benim haziran ayı düzenim böyle oldu. Umarım hoşunuza gitmiştir. Bence bullet journal süslü püslü, modadan ibaret bir şey değil. Gerçekten hayatımızı düzene sokabilen, bize motivasyon kazandıran, üzerimizden yük alan bir sistem. Ve tamamen bize ait, bize özel. Sayfalarına istediğimizi yazıp çizebildiğimiz, bizim dünyamızı oluşturan bir ajanda. Bu konuda yazdığım "bullet journal nedir?" yazımı merak ederseniz buradan okuyabilirsiniz. Ve dediğim gibi sizde yapıyorsanız, instagramdan takipleşelim ve sizde bana dm den atın lütfen :)

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar