Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

EV YAPIMI İSKENDER TARİFİM

ev-yapımı-iskender-tarifi

Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle çoğumuzun hayır diyemeyeceği, ülkemizin nimetlerinden biri olan iskenderi evde nasıl hazırladığımı paylaşmak istiyorum. Hazır dondurulmuş dönerleri alıp da yapanlar var ama ben pek hazır dönerlerin tadını sevemiyorum ve de dışarıdakilere hiç benzemiyor bence. Biz bu tarif için daha önce de paylaştığım marine edip buzluğa attığım eti kullanacağım. O marinenin de verdiği lezzet sayesinde tıpkı hazır yediğimiz iskender dönerlere benziyor. Marine tarifimi ve yöntemimi buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İster benim gibi önceden marine ettiğiniz et ile isterseniz de taze marinesiz et ile bu iskenderi evde yapabilirsiniz. Ama kesinlikle marine edilmiş et ile denemenizi tavsiye ederim. Yapılışı oldukça kolay. 

Malzemelerimiz;

Kırmızı et
1 adet bazlama ekmek
Tereyağı

İlk olarak iskenderin altı için kullanacağım bazlamayı hazırlıyorum. Bazlama ekmeği ortadan ikiye ayırıp minik minik küpler halinde doğruyorum. Doğradığım parçaları fırın tepsisine alıp üzerine fırça yardımıyla erimiş tereyağı sürüyorum. Sonrada 180 derecede ısıttığım fırına atıyorum. Çok fazla kurutmak istemediğim için kontrol ederek kıtır olmadan alıyorum. Alt pidemizi hazırladığımıza göre etimizi hazırlamaya geçebiliriz. Daha önceden marine edip hazırlamış olduğum etimi buzluktan çıkarıyorum. Çözünmesine izin vermeden daha buzluyken aşağıda ki gibi ince ince doğruyorum. Önceden hazırladığım bu eti iç içe sardığım için tavada çözündüğünde ince ince döner gibi oluyor. Sonrasında ızgara tavamı ocağa alıp tavayı biraz kızdırıyorum. Tavaya çok az sıvı yağ koyup kızdığında ince ince doğradığım etleri tavaya alıyorum. Ben marine ettiğim için baharat eklemiyorum sadece pişmesine yakın biraz tuz ilave ediyorum. Etlerimiz güzelce kızardığı zaman hazır demektir. Sonraki işlem sadece sunum. Alta hazırladığımız pideleri, üzerine eti ve domates sosunu, dilerseniz de yanına yoğurt, patates, biber ile servis edebilirsiniz.








İşte iskenderimiz hazır :) Eğer benim gibi önceden buzluktan etinizi çıkarmıyorsanız taze ete de o bahsettiğim yazımdaki marine işlemini tuzda ekleyerek yapıp, sadece 5-6 saat bekletip yine bu döneri yapabilirisiniz. Gerçekten bu marine sosu ile hazırladığım iskender bu zamana kadarkilerin en güzeli en lezzetlisi oldu. Bir de böyle denemenizi tavsiye ederim.umarım beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)

  

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar